מה בעצם איבדנו איי שם בדרך… בדרך אל האינסטנט?

חסרונות התזונה המערבית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום היא תולדה של כל כך הרבה כנפי פרפר שרפרפו וכל אחד, כל ריפרוף שכזה, פגע בנו בריאותית איי שם בדרך.

קחו למשל #ציר_עצמות…הסיפור הוא כזה:

בשנת 1908 מצאו את המונוסדיום גלוטמט – אבקה שהפיקו מאצה – הטעם האומאמי – הטעם השישי. עד אותו הזמן, על מנת לסגל עומק של טעם לתבשילים, רטבים ומאכלים – השתמשו בצירים – ארוכי בישול וקצרי בישול, עתירי טעם וערכים תזונתיים. תהליך ההכנה של ציר המופק מעצמות בקר, עוף או דגים הינו תהליך הדורש סבלנות והקפדה.
הנה, כך פתאום, נוצר חומר שמעניק ומחזק טעמים יוצר עומק והוא – קצר הכנה, משמע אינסטנט.
החומר הזה, או בשמו הנפוץ MSG מקפיץ טעמים לרמת אומאמי ו – הופ! לא צריך הכנות והיערכות – מספיק להוסיף אבקה כלשהי… והמאכל מחוזק בטעמיו.

ברבות הזמן גילו שאחוז קטן מהאוכלוסיה רגיש ל – MSG והוציאו שמו לרעה… אבל שימרו את הדבר החדש שנוצר – הרכבי אבקות אינסטנט לקיצור תהליכי הבישול ומיקסום הטעם!

חישבו איזה מעגל נוצר פה, איזו מהפכה! לא רק של טעמים אלא גם בריאותית.#ציר_עצמות_בקר הוא לא רק עושר של טעמים… הוא גם עושר של ערכים תזונתיים, חומצות אמינו, ג'לטין מפירוק הקולגן הכל כך חשוב לשיקום מעי ותאי הגוף… המאכל הכי עשיר בערכים תזונתיים שידוע למין האנושי.

הוא נצרך לא רק בעולם הקולינריה הקלאסי כמעשיר אלא בעולם הבריאותי כמשקם – כמעט בכל אסכולת תזונה! (כן, כן… גם בטבעונות)

הוא קונצנזוס!… והוא נעלם מהמפה כמעט ל – 100 שנים.

המרק הזה – שנודע כתרופת סבתא לכל חולי… הופק בעשורים האחרונים מאבקה! כימית! במקום מהדבר האמיתי, כמעט בכל בית בעולם המערבי.

רכיב אינסטנט קטן גדול צץ – והשפיע לנו על קלות הכנת מזוננו ועל בריאותנו.

קחו לכם רגע מחשבה… תנסו לעטוף את ההבנה סביב זה… שינוי ותגלית שהשפיעה על בריאותנו בכל כך הרבה רמות…ולרעה!

#ציר_עצמות_בקר#ציר_עצמות_עוף#bonebroth#chickenbroth#אדונית_הצירים #אוכל_אמיתי#realfood#נקודה_למחשבה לעושר תזונתי ועומק טעמים – ניתן להשיג צירים קונסומה כאן

השארת תגובה