דע את צירך – המדריך השלם לציר שנכון לך!

כבר מזה זמן שהשוק מוצף במידע, ידע ואפילו בשלנים המציעים צירי עצמות בבישול ביתי, עשיר ומזין. ראשית, זה מעולה – ככל שהאוכלוסיה תצרוך יותר מנוזל הזהב הזה כן ייטב! אבל האם אתם יודעים מה בדיוק לצרוך או לבחור? האם ידעתם שציר עצמות הוא תורה ועולם שלם – ולא כל ציר מתאים – לכם.. ?

ציר בהגדרתו הוא מיצוי והוא בסיס ל – משהו. אנחנו צורכים אותו כתומך תזונה, כנוזל משקם ודחוס נוטריינטים, מסעדות מבססות עליו רטבים ותבשילים הוא מעשיר ועתיר בערכים תזונתיים.
אז איך אבחר את הציר האידיאלי עבורי?
נתחיל בשאלה: למי הוא מתאים?

ציר עצמות מתאים לכל אדם ובמיוחד אנשים המבקשים לשפר את בריאותם המטבולית.
אבל אנשים במצבים שונים צריכים לשתות סוגים שונים של ציר!

הציר מזין ומעשיר, מכיל קולגן ופירוק שלו – ג'לטין. עשיר בויטמינים וערכים תזונתיים כגון: סידן, מגנזיום, אשלגן, סולפטים כונדרואיטין, גלוקוזאמין, קולגן, חומצות אמינו כמו גליצין, פרולין, ארגינין ומינרלים רבים אחרים. הוא דחוס נוטריינטים, מחזק ובונה את מערכת החיסון. עוזר להתמודד עם מעי דליף, חיזוק מערכת העיכול עוזר לפצעים ובעיות במעיים (קוליטיס, אולקוס) מקדם ספיגה טובה יותר של מקורות תזונה, גליצין היא חומצת אמינו בעלת אפקט מרגיע, ויתכן שמקדם שינה עמוקה יותר.

ג'לטין הוא מתנת אלוהים לאנושות! הוא החומר המשקם את דפנות המעי, מונע נשירת שיער, מחזק מפרקים וציפורניים…


הג'לטין בציר עוזר עם גדילת ציפוניים ושיער בריאים יותר, משכך כאבי פרקים ועוזר לדלקת מפרקים, עוזר לשיקום ובריאות העור. משפר התמודדות עם זיהומים (צינון, התקררות, וירוסים), בעל אפקט אנטי דלקתי. המינרלים הרבים וחומצות האמינו הזמינות, מעודדות עצמות חזקות ובריאות. עוזר עם יציאות סדירות, שרירים כואבים, מעלה את רמות הריכוז והאנרגיה.

בואו ונלמד על סוגי הצירים השונים ומטרותיהם: במרכולתי אני מכינה ומשווקת קרוב לחמישה סוגי ציר. כל אחד מהם מוכן בשיטת בישול אחרת, מיועד למטרה אחרת ומורכב ממרכיבים שונים. נתחיל מהעדין:

🍃 ציר עצמות עוף:

זה לא סוד שעוף בארץ הוא.. לא איכותי. אין עליו פיקוח והוא מואבס בתרופות וגדל בתת תנאים! היתרון של ציר עצמות העוף הוא בטעמו העדין שעונה לצורך של אנשים המתקשים עם טעמו של ציר הבקר. ציר עצמות העוף שלי מבושל מעצמות עוף חופש בלבד! בדיוק את כמות השעות הנדרשת – בבישול יתר הוא הופך מר ומפריש חומרים שבהכרח יכולים להזיק. הציר מכיל – עצמות, סחוסים וגרונות. ירקות שורש שאינם עמילניים ועשבי תיבול. הוא אינו מכיל מלח ותבלינים סולניים ומותאם לכל דורש כבסיס מצוין. ניתן לערבב את ציר עצמות העוף עם ציר עצמות הבקר להשגת טעם עדין יותר.
להכנה:
תצרבו את החלקים הג'לטינים: גבים, כנפיים, גרונות להשחמה טובה. תעבירו לסיר, תכסו במים ותנו רתיחה. לאחר להוריד לאש קטנה – ביעבוע עדין לכ -8 שעות בישול. לסנן ולהקפיא או להשתמש

🍃 ציר עצמות מוח בקר – ג'לטיני | שיקומי | קטוגני:

הציר הנצרך יותר בקרב בעלי מחלות אוטואימוניות ורגישויות שונות. הוא מוכן בהקפדה יתר על כמות השעות המיטבית למיצוי מקסימלי של ערכי העצמות והמוח, הוא עתיר בשומן טוב לטובת, בעלי רגישויות, מחלות אוטואימוניות, קטוגנים ובריאות מטבולית. הוא מועשר בנתחי בשר במהלך שעות הבישול שלו ואינו מכיל ירקות שורש עמילניים, מלח או פלפלים. הוא מכיל אך ורק עשבי תיבול, עצמות מכמה חלקים ונתחי בשר
להכנה:
תצרבו את החלקים הג'לטינים: עצמות מח, ברך וגידים, להשחמה טובה. תעבירו לסיר, תכסו במים עד רתיחה. לאחר להוריד לאש קטנה – ביעבוע עדין לכ -14-48 שעות בישול. לסנן ולהקפיא או להשתמש. ניתן לתבל במלח ופלפל

🍃 ציר בשר ועצמות מוח בקר פליאו:

זהו ציר המבושל באופן דומה לקודמו, ההבדל היחידי שהוא מיועד לאדם 'נורמטיבי' ומכיל ירקות שורש (המוחלפים מדי חצי שעה) כגון, גזר, כרישה, סלרי, בצל הוא אמנם פחמימתי יותר ואינו מיועד לקטוגנים בהקפדה יתרה. הוא מתובל מעט בפלפל ומלח בסמליות וקולע בטעמו.
לקבלת ערכי הירקות, קרי ויטמינים, מומלץ להוסיף ירקות רק בחצי שעה האחרונה של הבישול.

🍃 ציר עצמות בקר – קלאסי | מוסדי:

מיועד לבשלנים וקהל מוסדי, הוא מבושל במחצית הזמן ומתחיל את בישולו עם השחמת ירקות בתוספת רסק עגבניות. הוא מאוד מרוכז ביחס לציר האוטואימוני / קטוגני ונעדר מוח העצם שעשוי בעיקר שומן – שכן קהל זה צורך את הציר כבסיס לתבשילים ומעוניין לשלוט על הטעמים בצורה מקסימלית.
זהו לא ציר שמיועד לשתיה אלא להעשרת תבשילים.

🍃 את הציר/מרק האחרון, מרק בשר ועצמות מוח:

הוספתי לאחרונה לבקשת קהילת אסכולת #גאפס#Gaps זהו ציר מרק המבושל בישול קצר יחסית, המונעת הפרשת גלוטומטים שיש ורגישים אליהם בשלבים הראשונים של יישום התזונה והוא עשוי בעיקר בשר ג'לטיני ומעט עצמות יחסית.
המרק מבושל לא יותר מ – 5 שעות במצטבר

ושאלה אחרונה ממש… כיצד כדאי לצרוך ציר עצמות?

ההמלצה שלי כבר מזה שנים – כוס ציר חמים, מומלח מעט על הבוקר על קיבה ריקה. אבל גם אפשר לצרוך במהלך היום, אפשר לשלב ולהעשיר תבשילים ממש להשתמש בו במקום מים.

איך מזמינים? הציר זמין להזמנה במעדנית אוכל אמית

השארת תגובה