#פינת_הביס_המושלם

אוי אלוהים. זה כזה.
היא ביקשה ממני סדנת בישול קטוגנית בהפתעה לבעלה. עוד סיפרה שהיא אמנם אוכלת פליאו אבל נמנעת ממספר מאכלים ביניהם מאכלי חלב בקר. מאכלי חלב עזים, היא אמרה דווקא בסדר. בעלה קטוגני ובגלל שהיא נמנעת מאי אלו מאכלים והוא מהשאר הם לא מצליחים להסתנכרן. בין המאכלים שהיא נמנעת מהם, שום, בצל, גזר, כרוב.. מלא מרכיבי טעם שאפשר לשחק אתם גם בפליאו וכם בקטוגני.
לא אמרתי נואש.
מנה ראשונה יצרתי בעבורם קרפצ'יו עם שבבי גבינת תום עיזים ואז נפלה כך ההארה! – בואי (לעצמי כן) נעשה לה קרקר קטוגני שגם בעלה יכול לאכול והוא מבוסס גבינת עיזים. עליו יבוא זילוף של פטה כבד קטוגני בניחוחות עשבי תיבול ארומתיים וסגרנו פינה.

אם כך, ובלי בלבולי שכל מיותרים קרקר קטוגני כי כל כך חסר לנו לנגוס במשהו שיתפצלח בפה וימלא את החיך בטעמים חזקים וכייפיים בואך ביסלי, קרקר, תפוצ'יפס ושלום.

מרכיבים:
כוס וחצי קמח שקדים
100 גרם חמאה רכה
100 גרם גבינת תום עזים מגוררת (או פרמז'נו או צ'דר או כל גבינה קשה וארומתית)
כף חרדל
1 ביצה
קורט מלח
קורט פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
מערבבים הכל לבצק אחיד מניחים על ניילון נצמד ויוצרים גליל או מרובע (הצורה שאותה אנחנו רוצים לקרקר). מעבירים למקרר ללילה או למקפיא לכשעה.
כשהתערובת מתקשה כהוגן מוציאים ופורסים פרוסות של כחצי ס"מ. מניחים על תבנית עם רווחים (הקרקר עוד יכפיל את גודלו) אופי בחום של 180 בין עשר דקות לרבע שעה תוך שימת לב על צבעו שלא יישרף מהר מדי.
כשמשחים, מוציאים ולא! לתקוף… לתת לקרקרים להתקרר ולהתקשות. אפשר פשוט לסגור את החום בתנור ולהשאיר את הדלת פתוחה לייבוש.
וואלה.

השארת תגובה