לאחר טיגון הבשר וריקון הקישואים, הכי קל למלא בידיים

ממולאים מכל סוג ומין היו תמיד מבחינתי, בית. עכשיו, כשהתזונה האישית שלי היא פליאוו – קיטוגני, משמע יחסית מעט פחמימות ועם דגש על שומנים וחלבונים, החלטתי שעל ממולאים, אני לא מוותרת.

זהו מתכון נהדר למי שמתרגל אורח חיים דל פחמימה מכל סוג לרבות פרוטוקול אוטואימוני. הוצאתי מהפריזר חבילת עלי גפן, מסוג החבילות שאני מכינה לעצמי בשלוף, עלים טריים מהעץ שנשטפו והוקפאו, כעצת שכנה ערביה מכפר קאסם. עברתי בשוק ואספתי קישואי בלאדי קטנטנים, העמסתי מהקצב המקומי שלי בשר כבש טחון עם הרבה שומן כבש ומעורבב עם עשבי תיבול ונסענו לבית אחותי להתארח, שם פשוט שלפתי את הקישואים ועלי הגפן ו'העמדתי סיר'. לראות את הילדים מלקקים אצבעות.. זה בשבילי תמצית של אושר.

מרכיבים:

20 קישואים קטנים
חבילת עלי גפן (כ-30 עלי גפן)
בצל בינוני קצוץ
חצי קילו בשר טחון גס (חצי טלה/חצי כבש) עם לפחות 30% שומן כבש
מלח, פלפל לפי הטעם
עלי נענע קצוצים
שמן זית
חופן צנוברים קלויים (אפשרות נפלאה)
* חצי ליטר יוגורט יווני 7% (אפשרות)
*למי שלא מעוניין בבשר בלבד ניתן לערבב את תערובת הבשר לאחר טיגונו עם חצי כוס אורז ועגבניה בינונית מגוררת.

אופן ההכנה:

מטגנים את הבצל ומוסיפים את הבשר למחבת עם מעט שמן ומתבלים. מוסיפים גם את תוכנם של הקישואים לאחר הריקון.
כאשר הבשר מוכן, מקררים מעט ומוסיפים חופן צנוברים קלויים ומערבבים יחד. (או חצי כוס אורז מושרה לא מבושל למי שרוצה).
מרוקנים את תוכן הקישואים וממלאים בבשר בעזרת הידיים – הכי קל.
מטגנים את הקישואים, הופכים בעדינות על מנת שיקבלו טיגון מכל כיוון. מסדרים מעליהם את עלי הגפן ומכסים במים. ניתן למקם צלחת מעל בכדי לשמור על צורת של עלי הגפן. מביאים לרתיחה ומורידים את האש לכארבעים דק' בישול.

אם רוצים לבשל ביוגורט:
לאחר בישול הקישואים ועלי הגפן של כחצי שעה במים, מערבבים בקערה קטנה 2 כפות קמח תפו"א עם מעט מים עד להמסתו. מוסיפים לתוך הקערה את היוגורט, מעבירים את היוגורט לסיר, מחממים על אש נמוכה לחימום קל ומורידים מהאש. דולים בזהירות את הקישואים ועלי הגפן מהמים, מניחים בסיר היוגורט המחומם ומוסיפים ליוגורט 2-3 כוסות מהמים שבושלו בהם הקישואים.

השארת תגובה