כרוב המלפוף מצליח להוציא אותי מאדישות. פשוט לא מצליחה לעבור על ידו ולהשאירו כך, על המדף בשוק ולהתעלם.

יש לו, למלפוף דינמיקה משלו.. של, ליפוף. העלה הגדול פרוש לפנינו עם כיוון ברור וכל מה שצריך לעשות, פשוט לגלגל את העלה ובתוכו כל מילוי שתבחרו – כך נוצרת צורך המלפוף הארוך והכיפי.
את המילוי והרוטב אני אוהבת לעשות חמצמץ עם נגיעות מהמטבח הלבנוני. הרבה אגוז מוסקט, עגבנייה מגוררת, מילוי מינימלי ורוטב חמצמץ לימוני. אם יש לי עלי גפן – אז החגיגה כפולה. מניחה מעל הסיר המלא והשם משמשים כתוספת טעימה למנה.

סיר מלפופים עם כיסוי עלי גפן

את המלפופים אנחנו אוהבים בחמיצות בלאדי. אבל אפשר לבשלם בכל רוטב אהוב שתבחרו.

מלפופים – כרוב מלפוף ממולא

מרכיבים:
כרוב מלפוף – אחד
חצי קילו בשר בקר טחון
כוס אורז (פרסי או עגול) מושרה במים (לא מבושל)


כפית אגוז מוסקט מגורר טרי
עגבניה בשלה מגוררת
מלח
פלפל שחור גרוס
לרוטב:
שני גבעולי סלרי קצוצים, אפשר עם העלים
שיני שום – ראש
ליטר ציר (בקר) או מים
מיץ מלימון
גרידת לימון מלימון אחד
חצי כפית כורכום
לימון פרסי שחור
מלח
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
מסירים בעזרת סכין חדה את שורש הכרוב ומבשלים אותו במים חמים על ראשו (הצד בו העלים סגורים) כעשר דקות. הופכים את הכרות על פתח הוצאת השורש וממשיכים לבשל עוד כמה דק'. סוגרים את האש ומעבירים את הכרוב למשטח.
בינתיים מערבבים את כל מרכיבי המילוי ומתבלים. טועמים מעט לראות שהוא טעים.
בינתיים בסיר רחב מטגנים שיני שום בשמן זית ומוסיפים את הסלרי, לאחר שהם הופכים שקופים מעט מוסיפים את התבלינים לפתיחת טעמם ואת מיץ הלימון. לאחר מעט צמצום מוסיפים את הציר, מרתיחים מורידים לאש קטנה.
בזמן שהרוטב מתבשל לו, מסירים בזהירות את עלי הכרוב, חותכים את האידרה – הגבעול הקשיח וחוצים לשנים. באלכסון, עם כיוון ה'גידים' של הכרוב, מניחים מעט מתערובת המילוי ומגלגלים – מלפפים את עלי הכרוב לצינור מאורך ודק.
מסדרים את המלפופים בסיר על הרוטב המתבשל. לאחר שסודרו כולם בסיר מכסים בעלי גפן – לא חייב – אפשר גם לשים צלחת הפוכה לשמור על הנפח של המלפופים. אני לפעמים מוסיפה בין השכבות פרוסות עגבניה טריה – אוהבת את טעמה בסוף הבישול והיא מוסיפה חמיצות כיפית.
מכסים במים או ציר נוסף, מביאים לרתיחה ומורידים את האיש לבישול של כ – 40 דק' עד שעה.

הצעת הגשה – עם יוגורט עזים וכפית כמון טרי

השארת תגובה