טרטר, מנת בשר לא מבושלת האם באמת לא מבושלת?
לא בדיוק, הטרטר אמנם מורכב מבשר חי וטרי שעובר תהליך כבישה עם מלח, שהוא סוג של עיבוד הבשר למצב שמוציא אותו מהיותו בשר חי וכך הוא עובר הליך מסוים של בישול… ואז נוסיף לו שלל טעמים כיד הדמיון הטובה עלינו.

מה יש בו בטרטר שנחשיב אותו אפרודיזיאק?
שילוב הטעמים שמדליק, מאתגר, מלהיט ומפתה למצוץ, לטעום לחוות עושר של טעמים. שילוב המרכיבים שבו מעניקים מכלול של ערכים תזונתיים שפועלים על הגוף להניע את הדם, להגביר את מחזור הדם, לחזק את המערכות, את הגוף. נמצא בו חלבון, וויטמינים, חריפות משלהבת, מינרלים, מנה שמכילה את כל אבות המזון גם יחד בביס אחד. גוף בריא מעניק נינוחות ושליטה בשלמות שלנו עם עצמנו ועם הפרטנר שלנו.

למה בחרתי דווקא המנה הזו?
הכיף בטרטר מרענן הוא הפתעת הטעמים והמרקמים שבו, המרקם והיכולת להגיש אותו כמנה להאכלת בן-בת הזוג באצבעותינו או במנות קטנות ושובבות.
הבשר עצמו, הקליל הטרי ועשיר הערכים תזונתיים כגון חלבון וויטמינים לרוב יחד עם שילובי פירות, ירקות אפיצים או אפרודיזיאקים בעצמם ועשבי תיבול של העונות השונות – בבחירתם נקפיד כי גם הם ממשפחת האפרודיזיאקים כגון: אבוקדו, פסיפלורה, צ'ילי, כוסברה, זעתר, גרגיר נחלים או רוקט… השילוב של כולם יחדיו מעניק לנו מאכל מניע ומעקצץ, שמפעיל את חושי הראיה, הטעם, המישוש.

מרכיבים:
200-300 גר' בשר טרי בעדיפות לבשר ללא שומן כגון: סינטה, פילה, שייטל
מלח גס
שמן זית
פירות העונה (ניתן לבחור מתוך הרשימה לפי הטעם האישי): אננס, אשכולית אדומה, ליצ'י, פסיפלורה, אבוקדו, מנגו, ענבים שחורים או ירוקים.. ועוד
גרידת קליפת לימון או תפוז – אופציה
ירקות העונה (ניתן לבחור מתוך הרשימה לפי הטעם האישי): סלרי, צנוניות, צ'ילי אדום, בצל אדום
עלים ועשבים: רוקט/ גרגיר נחלים, זעתר טרי, כוסברה/ פטרוזיליה, בצל ירוק, טימין

חותכים את נתח הבשר דק דק ולחתיכות קטנות במיוחד. ממליחים, מערבבים ומניחים בצד לכמה דק'
בינתיים קוצצים פירות שבחרנו, ירקות שבחרנו ועשבים, הכל במידה, לא יותר מדי שלא יגברו על טעם הבשר אלא יתרמו לו.
מערבבים את כל המרכיבים יחד בתוספת שמן זית, לזכור את אלמנט החריפות, הצ'ילי למשל שמקפיץ את המנה הכייפית.

להגיש בסירות אנדיב, בכוס מרטיני או על כפות

השארת תגובה